|

آیا سنگ گرانیت با عرض ۶۰ سانتی متر بهترین انتخاب است؟

گرانیت عرض 60

سنگ یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که از اوایل تمدن بشر به طور طبیعی در دسترس عموم قرار داشته و از آن برای ساخت بناهای کوچک مسکونی، کاخ های بزرگ، قلعه ها، معابد و سایر بناهای تاریخی استفاده شده است. سنگ ها در اندازه ها و شکل های گوناگون بریده می شوند و به عنوان بلوک در ساختمان ها به کار می روند. این متریال با کاورهای متنوع پوشانده شده و به تناسب نیازهای مورد نظر فرآوری می شود. با توجه به وجود معادن سنگ در اکثر نقاط دنیا، استفاده از سنگ ها بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. .

سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت مشکی یکی از این سنگ های طبیعی است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی دارد. اگر سرامیک های براّق را دوست ندارید و سنگ های مات را ترجیح می دهید، می توانید از گرانیت مشکی استفاده کنید. سنگ گرانیت نطنز درخشندگی زیادی ندارد و ظاهر سنگ طبیعی را در فضاها ایجاد می کند.

صفحات گرانیتی صیقلی می توانند در فضاهای داخلی بناها به عنوان سنگ کانتر، کف و پله ها استفاده شوند. گرانیت یکی از مصالح شیک و نسبتا اقتصادی است که در انواع گرانیت چرمی، گرانیت فلیم و … برای ساختمان سازی به کار می رود.

سنگ گرانیت در چه ابعادی تولید می شود؟

صفحات سنگ گرانیت مانند دیگر سنگ ها ابعاد گوناگونی دارد که خریدار آن را با توجه به شرایط و مکان نصب انتخاب می کند. این سنگ در ابعاد ۳۰، ۴۰، ۶۰، ۱۵۰ و ۲۴۰ به بازار عرضه می شود. همچنین ضخامت این سنگ ها از ۱۰ میلی متر آغاز شده و تا اندازه های ۱۸، ۲۰ و ۳۰ میلی متر نیز موجود است. اما استاندارد ترین اندازه برش سنگ گرانیت اندازه ۶۰*۶۰ است. این اندازه میانگین اندازه صفحات سنگ گرانیت است که کاربرد بسیار زیادی در عمران و ساختمان سازی دارد.

گرانیت مشکی

چرا عرض 60 سانتی متر بهتر است؟

سنگ گرانیت کاربردهای متنوعی دارد و صفحه آن ممکن است برای تراش یا بریده شدن استفاده شود. از آن جایی که بخشی از سنگ در طی عملیات تراش یا بریدن ، ممکن است در اثر پرتاب شدن از بین برود، استفاده از سنگ های بسیار بزرگ و قطور گرانیت در ساختمان ها چندان به صرفه نیست.

تولید کننده های گرانیت

برخی از شرکت های تولید کننده، بقایای صفحات گرانیتی بریده شده را در اندازه های غیر استاندارد ارائه می کنند. این سنگ ها یا تکه هایی به جا مانده از صفحات معمولی هستند که برای سایر پروژه‌ها استفاده می شوند و یا از بلوک‌هایی که در اندازه‌های غیر استاندارد بریده شده است باقی مانده اند. این صفحات به اندازه کافی برای کانتر آشپزخانه و کف بزرگ نیستند. بنابراین با قیمتی ارزان تر از صفحات استاندارد به فروش می رسند و ممکن است برای پروژه‌های کوچک تر مانند راه پله، تراس و یا روشویی حمام به کار گرفته شود.

استفاده از اندازه های کوچک این سنگ برای ساختمان سازی چندان مطلوب نیست. زیرا هم از جلوه بصری ساختمان می‌کاهد، هم کار با سنگ را را سخت تر می‌کند. ممکن است یک سنگ متوسط  را در چند مرحله برای نصب آماده کنند و به صورت یک جا در محل بچسبانند؛ اما اگر همین سنگ به ابعاد کوچک‌تر تقسیم شود، این مراحل چند برابر شده و کارگران و مهندسان باید وقت زیادی برای کار با آن صرف کنند. همچنین وجود درزها و خط های بیش از حد در میان سنگ‌های کار شده نمایی ناپسند ایجاد می‌کند.

بهترین سایز سنگ گرانیت، اندازه متوسط آن است که نه دردسرهای سنگ بزرگ و قطور را دارد و نه زحمت کار با سنگ گرانیت در ابعاد کوچک را ایجاد می کند. بنابراین، اندازه ۶۰*۶۰ سنگ گرانیت در ساختمان سازی یکی از پرطرفدار ترین سایزها برای سنگ ساختمانی است. کارخانه سنگ سروش توان بالایی در تولید گرانیت های عرض ۶۰ سانتی متر دارد.

سنگ گرانیت مشکی

بهترین ضخامت برای سنگ گرانیت چقدر است؟

بهترین ضخامت برای سنگ گرانیت بین ۲ تا ۳ سانتی متر است. شاید در ظاهر تفاوت چندانی میان این دو سایز نباشد اما در انتهای کار تفاوت آن ها کاملا مشخص می شود. در بعضی موارد نیز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از سازندگان، ۲ صفحه ۲ سانتی متری را به یکدیگر می‌چسبانند و کانتری با قطر ۴ سانتی متر ایجاد می‌کنند. اما خط موجود در بین این دو صفحه کاملا مشخص است و از زیبایی و ظرافت کار می کاهد.

ممکن است شما ترجیح دهید که برای دیوارهای آشپزخانه خود از سنگ گرانیت با اندازه‌های کوچک یا بزرگ استفاده کنید. اما آنچه که در بازارهای جهانی مرسوم است، استفاده از سنگ های گرانیت با عرض ۶۰ است. این سنگ ها در تمام دنیا طرفداران بیشتری دارد و فروش آن ها نسبت به دیگر سایزها بیشتر است. در نهایت انتخاب سنگ گرانیت به سلیقه و محلی که می خواهید آن را نصب کنید بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *