عده زیادی از تولید کنندگان سنگ بر افزایش فروش سنگ در سال 2019 اتفاق نظر دارند و نسبت به افزایش فروش خوشبین هستند.

استون ورلد هرساله در ماه ژانویه تحقیق در مورد پیش بینی فروش سنگ در سال پیش رو را که توسط دپارتمان تحقیقات کلیر سیز در بی ان پی مدیا Clear Seas Research Department at BNP Media (شرکت مادر استون ورلد) را گزارش می دهد، و نتیجه این تحقیق برای 2019 بسیار خوشحال کننده است. نظرخواهی انجام شده در این تحقیق از فروشندگان در حد و اندازه های مختلف در سراسر ایالات متحده امریکا انجام شده است. بنظر می رسد امسال تولید کنندگان حتی از سال گذشته نیز خوش بین تر هستند و یک برآورد 82 درصدی را نسبت به سال گذشته انتظار دارند یعنی یک رشد 7 درصدی نسبت به 2018.

پیش بینی 2019

درحالی که اکثریت نسبت به سال جاری امید فراوانی دارند %12می گویند بازار در وضعیت موجود باقی می ماند و 6% معتقدند بازار افت می کند. رشد متوسط %26 است که یک افزایش 7 درصدی را نشان می دهد.

بسیاری از تولید کنندگان معتقدند که فروششان در 2019 افزایش می یابد. و اظهار می دارند که تقاضا برای محصولات سنگهای طبیعی رو به رشد است. بر این مبنا عده ای تغییراتی در کسب و کارشان داده اند مثل توسعه فروشگاه و استخدام کارکنان جدید.

دربین آن عده شرکت کنندگان در تحقیق ورلدسوروی، %82 انتظار دارند که این بیزینس طی 10 سال آینده به رشد خود تقریبا تا %24 ادامه دهد. عده ای یک رشد %16 درصدی را پیش بینی کرده بودند. و %9 وضعیت بازار سنگ را در دهسال آینده ثابت پیش بینی کردند و %9 دیگر کاهش را پیش بینی می کنند.

بسیاری از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که درآمد بازار فروش سنگ برطبق افزایش تقاضا به رشد خود ادامه خواهد داد. آنها همچنین معتقدند رشد در ساخت و ساز به افزایش درآمد فروش کمک خواهد کرد. یکی از سازندگان گفت: “مردم خانه های بیشتری می سازند و از سنگهای واقعی بجای لمینیت یا محصولات دیگر استفاده خواهند کرد. تقاضای زیادی برای محصولات طبیعی خصوصا با پرداختهای زییا خواهد بود. ”

سرمایه گذاری بر روی تجهیزات

درحالیکه بیش از نیمی از تولید کنندگان (%53) که در این تحقیق شرکت کرده اند در سال 2019 روی تجهیزات سرمایه گذاری خواهند کرد، این سال دوم است که در این حوزه کاهش دیده می شود. سال گذشته %57 اعلام کردند که قصد سرمایه گذاری روی تجهیزات را دارند و %73 گفتند این کار را سال گذشته انجام داده اند.

سرمایه گذاری در تسهیلات، بازاریابی، سالن نمایش و انبار به %47 می رسد که هریک در سال گذشته یک جهش را شامل بودند اگرچه سرمایه گذاری روی تجهیز انبار تاکنون رشد بیشتری حدود %29 را داشته است. بطور شگفت انگیزی درصد تولید کنندگانی که روی پرسنل سرمایه گذاری می کنند در سال 2019 کاهش می یابد. درحالیکه سال گذشته %56 درصد برای توجه بیشتر برروی کارکنانشان برنامه ریزی کرده بودند، تنها %41 درصد برای سال جاری برنامه ریزی کرده اند. در کل %26 برای سرمایه گذاری بر روی انبار و %6 برنامه ای برای سرمایه گذاری ندارند.

بنظر می رسد تولید کنندگان درحال برنامه ریزی برای تمرکز بیشتر روی سنگ بریده در سال 2019 در مقایسه با سالهای گذشته هستند. در بین حوزه هایی که تولید کنندگان سرمایه گذاری کمتری انجام می دهند بازاریابی (%32)، انبار (%32)، نیروی انسانی (%26)، تسهیلات، (%24)، تجهیزات (%32)، نیروی انسانی (%26)، انبار (%21) و شوروم (%18).

ابزار دستی (%47)، پس از ابزار دیجیتال / الکترونیک (%38)، و تجهیزات حمل و تحویل سه نوع از تجهیزات هستند که در سال آینده خریداری می شوند. ابزار دیجیتال / الکترونیک توسط فقط %17 که قصد سرمایه گذاری در 2018 را داشتند دوبرابر خریداری می شوند.

برنامه ریزی های بیشتر برای تجهیزات، شامل ماشین آلات پولیش (%26)، CNC (%24)، بریج ساو (%24)، نرم افزارهای مدیریتی (%24)، تجهیزات روباتیک (%21)، تصویه آب و هوا (%18)، و واترجت (%12) می شوند. از این گروه %24 برنامه ای برای خرید تجهیزات در 2019 ندارند که تفاوت بارزی به میزان %9 به نسبت 2018 است.

آمارها نشان می دهند که بطور متوسط 15،927 دلار صرف تجهیزات دستی می شود که تقریبا دو برابر هزینه صرف شده در سال گذشته است. استون ورلد به این تحقیق یک سوال دیگر افزوده است: مهمترین عوامل در انتخاب تجهیزات مربوط به سنگ کدامند؟ با توجه به پاسخ دو سوم پاسخ دهندگان (%65)، کیفیت یا قابلیت اعتماد محصول در بالای لیست قرار دارد. عوامل مهم دیگر عبارتند از قیمت (%53)، برند/سابقه کمپانی (%35)، ارتباط با تولید کنندگان (%53)، پشتیبانی فنی (%53)، خدمات مشتریان (%44)، پایداری/ دوستدار طبیعت بودن (%41) و در دسترس بودن (%38).

ملاحظات تجاری

این بار، ما از تولید کنندگان در مورد بزرگترین دغدغه آنان در سال آتی سوال کردیم. %50 از پاسخ دهندگان پذیرفتن تکنولوژی تولید نوین را ذکر کردند در حالیکه %47 رقابت با سایر تولید کنندگان، %35 حفظ کارکنان، %29 فروش و %21 رعایت استانداردهای OSHA  را بیان کردند. طبق استانداردهای OSHA  %53 جلسات منظم ایمنی را با کارکنان خود تشکیل می دهند، %53 روی تصفیه آب و هوا سرمایه گذاری می کنند، %35 تست سلامت ریه از کارکنان خواهند گرفت و چک آپهای منظم را انجام می دهند و %26 با مشاوران OSHA  جلسات مشاوره برگذار می کنند.

با تعرفه جدید واردات از چین ما همچنین از شرکت کنندگان پرسیدیم آیا این مساله را در 2019 تاثیرگذار می دانند. %50 ابراز داشتند که این امر تأثیر مثبت خواهد داشت، %32 گفتند که تأثیر منفی دارد و %18 آنرا بی تأثیر دانستند.

رقابت در بین سایر تولید کنندگان در بالاترین سطح ادامه خواهد داشت . دغدغه دیگر تجارت شامل رقابت با مواد جایگزین دیگر مثل کوارتز، سیمان، چوب و غیره خواهد بود (%26)، حاشیه سود کوچکتر در محصولات فعلی و خدمات (%12) و تغییرات در صنعت ساختمان سازی (%9) می شود.

 

منبع: www.stoneworld.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *