|

سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان

فهرست عناوین

در حال حاضر با افزایش ساخت و ساز در کشور ایران و توجه بیشتر مردم جهان به ساختار آپارتمان ها، استفاده از مصالح ساختمانی  لوکس در ساخت و ساز رواج یافته است. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان، نمای آن می باشد. نمای ساختمان به عنوان اولین جلوه هر ساختمان شناخته شده که می تواند بیننده را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر دقت کرده باشید در نمای اکثر آپارتمان ها از سنگ طبیعی بعنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می شود چرا که دارای مقاومت و زیبایی بیشتری نسبت به مصالح ساختمانی دیگر میباشد.

ویژگی های یک سنگ نمای ساختمانی باکیفیت

قطعا بررسی ویژگی های یک سنگ ساختمانی باکیفیت می تواند شما را در مسیر خرید این محصول کمک کند. از این رو قصد داریم تا شما را از ویژگی های یک سنگ نمای ساختمان، مطلع سازیم.

بافت یک سنگ:

 بافت سنگ جزو نکات مهمی بوده که بسیاری از خریداران سنگ نمای ساختمان به آن توجه ندارند. بسیاری از افراد، ترک های موجود بر روی سنگ را جزو ویژگی های آن می شناسند. در حالی که ترک موجود بر روی سنگ جزو معایب یک سنگ بشمار می رود. بافت یک سنگ ساختمانی باید یکدست و مطلوب باشد تا از کیفیت لازم برخوردار باشد.

سنگ نمای ساختمان

جذب آب سنگ:

بسیاری از سنگ های نمای ساختمانی به دلیل جذب آب بالای خود مناسب اجرا در نمای ساختمان نیستند. چرا که سنگ های اجرا شده در نمای ساختمان در مقابل باران، برف و … قرار می گیرند. در صورتی که آب باران و … توسط سنگ جذب شود، در مدت زمان کوتاهی شاهد متلاشی شدن سنگ خواهید بود. از این رو پیشنهاد می کنیم تا سنگی را انتخاب کنید که جذب آب بسیار پایینی را داشته باشد.

پاکیزگی سنگ:

برخی از سنگ های نمای ساختمان، دارای ساختار های خاصی هستند که آلودگی را به خود جذب می کنند. از این رو در خرید سنگ نمای ساختمان به این مورد توجه کنید تا نیازی به شستشوی مداوم سنگ نداشته باشید.

پایداری در برابر شرایط جوی مختلف:

بسیاری از سنگ های نمای ساختمانی قابلیت ماندگاری در مقابل نور خورشید، تگرگ، باران و … را ندارند. از این رو از مقاومت سنگ خود در چنین شرایطی اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ملزم به تعویض سنگ نمای ساختمانی در مدت زمان کوتاهی خواهید بود.

سنگ نما

مزایای استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان

سنگ های طبیعی بسیار محبوب اند ، چرا که با محیط زیست سازگارند و برای سلامت انسان خطری ندارند. سنگ ها مزایای بسیاری نسبت به سایر مواد اولیه دارند. به عنوان مثال ، یک سنگ می تواند سالها دوام بیاورد بدون اینکه جذابیت و مقاومت خود را در برابر تأثیرات مختلف محیطی از دست بدهد. در ادامه به 4 مورد از مهم ترین مزیت های استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان می پردازیم.

سنگ طبیعی: راه حلی اکولوژیکال برای معماران

سنگ طبیعی یک ماده اولیه مقاوم است که از صدها سال پیش برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. امروزه ساختن خانه ای پایدار با استفاده از محصولات سبز یکی از دغدغه های اصلی معماران است. در این حالت ، سنگ طبیعی اکولوژیکال ترین راه حل است و فواید زیادی برای نمای ساختمان دارد.

ماندگار و با دوام

سنگ طبیعی با دوام و نسوز است. در حالی که گاهی برخی از خانه ها به یک ویرانه تبدیل می شوند ، نمای سنگی ساخته شده برای قرن ها باقی می ماند. شما به عنوان یک معمار می توانید از روی سازه اصلی، سنگ نما را بازسازی کنید. علاوه بر این ، هزینه نگهداری سنگ طبیعی بسیار پایین است و نیازی به رنگ و یا نقاشی هم ندارد.

سنگ نمای ساختمانی

عایق حرارت

سنگ طبیعی سازگار با محیط زیست است زیرا جرم حرارتی سنگ عایق طبیعی را فراهم می کند که این اتفاق هم برای کره زمین خوب است  و هم هزینه های انرژی شما را کاهش می دهد. یک توده حرارتی بزرگ در بخش عایق بندی شده خانه می تواند نوسانات دمای روزانه را متعادل کند. وقتی دمای محیط بالاتر از جرم باشد ، جرم حرارتی انرژی گرمایی را جذب می کند و هنگامی که محیط خنک تر است انرژی گرمایی را پس می دهد.

دارای ارزش فروش مجدد

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ های طبیعی این است که به ندرت مستهلک می شوند. در واقع اگر در هر بخشی از بنا، سنگی مرغوب به کار ببرید،  این ماده می تواند به اندازه طول عمر آن ساختمان به عنوان یک ارزش افزوده قلمداد شود؛ چرا که بسیار ماندگار است و استفاده از آن مثل یک سرمایه گذاریِ مطمئن است. یکی از مقاوم ترین سنگ ها سنگ گرانیت است که در ادامه به توضیحات بیشتری درباره آن می پردازیم:

سنگ نما

انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها دارای خصوصیات و ویژگیهای مختلفی هستند، در ادامه به معرفی بهترین سنگهای نما میپردازیم : 

  • سنگ تراورتن

یکی از انواع سنگ نمای ساختمان، سنگ تراورتن می باشد که امروزه استفاده از آن رواج گسترده ای دارد. استفاده از سنگ نمای تراورتن در دکوراسیون داخلی خانه ها نیز رواج دارد. این سنگ به دلیل قیمت پایینی که دارد، میتواند گزینه مناسبی برای نمای ساختمان شناخته شود اما به دلیل تخلخل بالایی که دارد در برابر شرایط جوی نامناسب و باد و باران و برف، دچار آسیب دیدگی  و خوردگی شدیدی میشود و ناچار خواهیم شد که پس از مدتی سنگ نمای ساختمان را عوض کنیم.

سنگ تراورتن در دو نوع استالاکتیت و استالاگمیت در بازار های کشور یافت می شود.

سنگ های تراورتن ایرانی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از بهترین آن ها سنگ تراورتن حاجی آباد می باشد. این سنگ به دلیل طرح های ابر و بادی فوق العاده خود، گزینه مناسبی برای نمای ساختمان ها شناخته می شود. امروزه استفاده از سنگ تراورتن حاجی آباد در نمای هتل ها، مکان های مجلل و … نیز رواج گسترده ای دارد.

  • سنگ نمای ساختمان گرانیت

سال هاست که سنگ گرانیت به یکی از محبوب ترین سنگ ها برای استفاده در نمای ساختمان تبدیل شده است. این سنگ ساختار دانه ای-بلوری دارد و حاوی مقادیر زیادی کوارتز است که به 3 نوع دانه درشت، دانه ریز و دانه متوسط تقسیم میشود.یکی از انواع سنگهای نمای ساختمان، سنگ گرانیت نطنز می باشد که از طرفداران بسیار زیادی در بازار های کشور برخوردار است. سنگ گرانیت به دلیل ساختار ایده آل و بی نظیر خود همواره به عنوان اولویت اول مردم کشورمان شناخته شده است. از مهمترین ویژگیهای سنگ گرانیت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چگالی بالای سنگ گرانیت
  • سختی بسیار زیاد
  • استحکام بالا و عمر طولانی
  • تخلخل بسیار پایین
  • جذب آب بسیار ناچیز و نزدیک به صفر

کانی های موجود در سنگ گرانیت متفاوت بوده و با این وجود شاهد طیف رنگی وسیعی در سنگ های گرانیت هستیم.

سنگ نمای گرانیت

گرانیت مشکی سروش

گرانیت دارای رنگ های گوناگونی است. شما می توانید هر دو رنگ سیاه و سفید گرانیت را پیدا کنید. این به شما امکان می دهد که از آن در سبک ها و رنگ های متفاوت معماری استفاده کنید.

گرانیت های مشکی سروش بیشتر از نسخه های یکنواخت سنتی ، تنوع دارند و ما در برابر چشمان شما طیف گسترده ای از پرداخت ها و اندازه ها را قرار می دهیم که برای انواع کاربرد سنگ در معماری مناسب اند. گرانیت های مشکی سروش از دو معدن شفق و لاگهر استخراج می شوند و دارای اندازه ها و بافت های گوناگون اند.

گرانیت های مشکی بسیار چشمگیر اند و با نوعی زیبایی مغناطیسی مانند قطعات مجسمه ای یکپارچه در کنار هم قرار می گیرند و شکوه خاصی به نمای ساختمان می بخشند.

  • سنگ نما چینی

سنگ نمای ساختمان چینی یا سنگ کریستال نیز یکی دیگر از سنگ های ساختمانی بوده که استفاده از آن رواج گسترده ای دارد. این سنگ دارای بلور های درشتی در ساختار خود بوده که سبب زیبایی فوق العاده سنگ چینی شده است. افرادی که به استفاده از سنگ نما چینی می پردازند، می توانند علاوه بر نمای ساختمان به استفاده از این سنگ در دکور های داخلی نیز بپردازند. سنگ چینی یا کریستال اغلب در شهر های الیگودرز، ازنا و … یافت شده و کیفیت فوق العاده ای را در اختیار دارد.

  • سنگ کوارتزیت

یکی دیگر از انواع سنگ نمای ساختمان، سنگ کوارتزیت می باشد. این سنگ دارای ساختار بلوری بوده و از زیبایی فوق العاده ای بهره مند می باشد. جلوه زیبای این سنگ سبب شده تا سالیانه مقادیر زیادی از این سنگ به بازار های خارجی صادر شود. قیمت مناسب سنگ نمای ساختمان کوارتزیت سبب شده تا استفاده از آن در اکثریت بخش های یک ساختمان افزایش یابد. همچنین سنگ کوارتزیت در شرایط محیطی مختلف پایدار بوده و می تواند مقاومت قابل توجهی را از خود بروز دهد.

به طور کلی کشور ایران به دلیل داشتن معادن سنگ بسیار زیاد در سراسر خود به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان سنگ شناخته می شود. به همین دلیل نیز در کشورمان شاهد وجود سنگ های نمای ساختمانی مختلفی هستیم. علاوه بر سنگ تراورتن، گرانیت، کوارتزیت و سنگ چینی، برخی از سنگ های دیگر نیز در بازار های کشور وجود دارند. در واقع سنگ های ذکر شده به عنوان محبوب ترین سنگ های نمای ساختمان در کشور شناخته می شود.

سنگ نما ساختمان

بهترین سنگ نمای ساختمان کدام است؟

به طور کلی نمی توان به صورت قطعی یک سنگ را به عنوان بهترین سنگ نمای ساختمان موجود در بازار معرفی کرد. چرا که سنگ های زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشند. اما در بازار فعلی کشور ایران، برخی از سنگ ها به دلیل زیبایی ظاهری فوق العاده خود کاربرد های بسیار بیشتری را در مقایسه با سایر سنگ ها دارند.

سنگ نمای ساختمان گرانیت و سنگ تراورتن در میان سنگ های پر طرفدار شناخته شده که استفاده از آن ها رواج گسترده ای دارد. البته در سال های گذشته استفاده از سنگ تراورتن رواج بیشتری داشت. اما امروزه استفاده از سنگ نمای ساختمانی گرانیت به دلیل ویژگیهای منحصر بفردش رواج بیشتری دارد.

کاربرد های سنگ گرانیت

یکی از مسائلی که موجب شده تا سنگ نمای ساختمان گرانیت به عنوان گزینه ای مطلوب برای خرید شناخته شود، کاربرد های وسیع این سنگ بوده است.  استحکام و مقاومت بالای گرانیت و همچنین ظاهر زیبای این سنگ، سبب شده تا استفاده از آن در اکثر بخش های یک خانه رواج داشته باشد. برای مثال در پله های ساختمان، کف واحد ها، نمای ساختمان، دیوار های داخلی ساختمان، کف لابی هتل ها و ساختمانها و … می توان از این محصول استفاده کرد.

مقاومت سنگ گرانیت در برابر مواد شیمیایی

از دیگر مواردی که موجب شده تا سنگ گرانیت به عنوان اولویت اکثر مردم کشورمان شناخته شود، مقاومت این سنگ در برابر مواد شیمیایی می باشد. جذب آب سنگ گرانیت تقریبا برابر با صفر بوده و این مسئله سبب شده تا هر گونه مایع از روی این سنگ عبور کند. شما می توانید در مدت زمان ها مختلف نسبت به شستشوی سنگ گرانیت نیز اقدام نمایید. توجه داشته باشید که مواد شیمیایی هیچ گونه تاثیر منفی بر روی ثبات رنگ سنگ گرانیت شما نخواهند داشت.

کاربرد های سنگ گرانیت

یکی از مسائلی که موجب شده تا سنگ نمای ساختمان گرانیت به عنوان گزینه ای مطلوب برای خرید شناخته شود، کاربرد های وسیع این سنگ بوده است.  استحکام و مقاومت بالای گرانیت و همچنین ظاهر زیبای این سنگ، سبب شده تا استفاده از آن در اکثر بخش های یک خانه رواج داشته باشد. برای مثال در پله های ساختمان، کف واحد ها، نمای ساختمان، دیوار های داخلی ساختمان، کف لابی هتل ها و ساختمانها و … می توان از این محصول استفاده کرد.

سنگ نما

مقاومت سنگ گرانیت در برابر مواد شیمیایی

از دیگر مواردی که موجب شده تا سنگ گرانیت به عنوان اولویت اکثر مردم کشورمان شناخته شود، مقاومت این سنگ در برابر مواد شیمیایی می باشد. جذب آب سنگ گرانیت تقریبا برابر با صفر بوده و این مسئله سبب شده تا هر گونه مایع از روی این سنگ عبور کند. شما می توانید در مدت زمان ها مختلف نسبت به شستشوی سنگ گرانیت نیز اقدام نمایید. توجه داشته باشید که مواد شیمیایی هیچ گونه تاثیر منفی بر روی ثبات رنگ سنگ گرانیت شما نخواهند داشت.

قیمت سنگ نمای ساختمان

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در خرید سنگ نمای ساختمان به آن توجه داشته باشید، قیمت این سنگ است. در سال های اخیر با نوسانات شدید در اقتصاد کشورمان شاهد افزایش قیمت سنگ های ساختمانی نیز بوده ایم.  به طور کلی قیمت دقیقی از سنگ نمای ساختمان  ارائه نمی شود. اما اگر بدنبال یک سنگ نمای ساختمان با کیفیت از جنس گرانیت مخصوصا سنگ گرانیت مشکی نطنز هستید، میتوانید با مجموعه سنگ سروش ارتباط برقرار کنید.

مجموعه سنگ سروش

در میان تولید کنندگان سنگ نمای ساختمان گرانیت، مجموعه سروش به عنوان یکی از برترین مراکز ارائه دهنده گرانیت شناخته می شود. سنگ سروش با داشتن سابقه طولانی در فروش سنگ های گرانیت و استخدام نیرو های فوق حرفه ای و کاربلد در معادن خود، موفقیت های زیادی را در این عرصه به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *