|

بازاری بزرگ برای مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

پنجمین همایش و نمایشگاه بازرگانی صنعتی ایران از ۲۹ تا ۳۱ خرداد در بندر آستراخان روسیه برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با محوریت صنعت ساختمان، تجهیزات صنعت نفت‌وگاز، سازه‌های مهندسی، پروژه‌های فنی و مهندسی و توسعه شهری، ساخت‌وسازها و صدور خدمات فنی و مهندسی مربوط، صنایع الکترونیک، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راهسازی، پل‌سازی و آسفالت، انتقال لوله‌های نفت‌وگاز، خودروسازی، لجستیک، حمل‌ونقل بین‌المللی، تجهیزات پزشکی، سلامت و دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده‌ها، صنایع و تجهیزات غذایی و نوشیدنی، نان، شیرینی و شکلات، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سرویس‌های بهداشتی، سنگ، شیشه، در و پنجره، لوله‌های انتقال آب و فاضلاب، بالابرها، تجهیزات آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، صنایع و محصولات غذایی و کشاورزی برگزار می‌شود. با توجه به محورهای نمایشگاه آستراخان، فرصتی مناسبی است که صادرکنندگان در حوزه صنایع معدنی در راستای مصالح ساختمانی حضور جدی داشته باشند.

در غیاب ترک‌ها و چینی‌ها

یک برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: جنوب غرب روسیه با دربرگیری ۱۴استان و جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفری، بازار بزرگی است که فعالان اقتصادی ایرانی می‌توانند برای حضور در آن برنامه‌ریزی کنند؛ بازاری که هم‌اکنون کمتر موردتوجه ترک‌ها و چینی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حسن مرتجی عنوان کرد: یکی از راهکارهای اصلی تحقق شعار سال و دست یافتن به رونق تولید، توسعه صادرات است. وی در ادامه تاکید کرد: توسعه صادرات غیرنفتی درحالی‌که دشمنان به دنبال محدود کردن صادرات نفت و به‌تازگی صادرات فلزات اساسی کشورمان هستند، یکی از راه‌های خروج از شرایط کنونی اقتصادی کشور و تاثیرپذیری کمتر از تحریم‌هاست.

مرتجی با اشاره به اولویت صادراتی کشورهای همسایه اظهار کرد: با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی مناسب و نزدیکی مسیر، تجارت با کشورهای همسایه و حضور در بازار آنها برای صادرکنندگان ایرانی مزیت دارد و به‌ویژه در شرایط کنونی که ارزش کالاهای صادراتی افزایش یافته، باید مدیریت درستی در این موضوع حاکم باشد. وی که برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه بازرگانی صنعتی ایران در بندر آستراخان روسیه در اواخر خرداد امسال را در برنامه دارد، خاطرنشان کرد: روسیه به عنوان یکی از بازارهای بزرگ اطراف ایران، از ظرفیت بسیار خوبی برای حضور و فعالیت تاجران و بازرگانان کشورمان برخوردار است.

فرصتی با هزینه حمل‌ونقل پایین‌تر

این فعال نمایشگاهی ادامه داد:حجم سالانه تجارت خارجی روسیه هزار میلیارد دلار است و بازار بزرگی به‌شمار می‌رود، با این حال تاجران ایرانی کمتر در مسکو و شهرهای بزرگ این کشور حضور دارند و بازارهای این منطقه در اختیار چینی‌ها، کره‌ای‌ها و تاجران ترکیه است.مرتجی خاطرنشان کرد: پایین بودن هزینه‌ها به ویژه هزینه بازاریابی و حمل‌ونقل، عاملی است که می‌تواند جلب و جذب تاجران ایرانی را به این مناطق به دنبال داشته باشد. وی درباره بندر بزرگ آستراخان نیز گفت: بندر آستراخان محل دپوی کالاهای ارزان‌قیمت بوده و وجود مرکز تجاری ایران و کنسولگری کشورهای مختلف حوزه سی‌آی‌اس (مشترک‌المنافع) بر سهولت کار تاجران ایرانی در این منطقه می‌افزاید همچنین خط دریایی بندر انزلی- آستراخان یکی از ارزان‌ترین خطوط حمل‌ونقل در منطقه است. برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه آستراخان را بهترین فرصت برای بازرگانان، تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی به‌ویژه در حوزه کالاهای ساختمانی، مواد غذایی و کشاورزی -که در آنها از مزیت‌های خوبی برخوردار هستیم- برشمرد. وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون با بیش از ۲۰۰ اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های تجاری و صنعتی روسیه از ۸۹ استان این کشور برای حضور در نمایشگاه یاد شده مکاتبه شده و حتی درنظر داریم غرفه رایگان در اختیارشان قرار دهیم تا تاجران روسی بتوانند گفت‌وگوهای رو در رو با بازرگانان ایرانی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را به‌ویژه در صنعت ساختمان و مواد غذایی از کشورمان تامین کنند.

تخفیف برای غرفه‌داران ایرانی

این فعال نمایشگاهی خاطرنشان کرد: درحالی‌که تعرفه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در روسیه به‌ویژه مسکو بیش از ۵۰۰ یورو در هر مترمربع است اما برای این نمایشگاه با احتساب یارانه فقط ۱۳۰ یورو برای فعالان اقتصادی کشورمان درنظر گرفته شده که به معنای هزینه ۲۱ میلیون تومانی یک غرفه استاندارد ۱۲متری است. لازم به یادآوری است که حمایت از توسعه صادرات از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد. امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد./ روزگار معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *