|

بهره گیری از فناوری برای رونق بخشی به صادرات صنعت سنگ ضروری است

فناوری در صنعت سنگ

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نیک فر عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سنگ محلات اظهار داشت: امسال با وجود اعمال تحریم های های ظالمانه حضور شرکت های داخلی و خارجی در عرصه صنعت سنگ در این نمایشگاه با رشد خوبی مواجه بوده است.

نیک فر گفت: عملکرد صنعت سنگ ایران در حوزه تولید و فرآوری خوب ارزیابی می شود اما در زمینه صادرات با عملکرد ضعیفی مواجه هستیم که باید این مساله برطرف شود.

مدیرعامل دوازدهمین نمایشگاه سنگ محلات افزود: در این نمایشگاه سعی کردیم با دعوت از هنر مندان پیکره تراش، جلوه‌ای دیگر از هنر در سنگ نمایش داده شود چرا که این کار ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد سال های بعد نیز این کار ادامه دارد.

نیک فر ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مهم برشمرد و افزود: امروز استفاده از تکنولوژی و علم در پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ابزاری بسیار قدرتمند برای رشد و توسعه اقتصادی به شمار می رود.

وی بیان کرد: برای ارتباط با دانشگاه ها جلسات متعددی برگزار و حتی در بحث های تخصصی از دانشگاه امیر کبیر به ویژه در زمینه معدن کمک گرفته شده است.

عضو انجمن سنگ ایران افزود: در زیر ساخت های نمایشگاه سنگ محلات با مشکل مواجه هستیم. یکی از مشکلات بخش خصوصی مسایل مالی است و در این نمایشگاه از سال ۹۴ تاکنون برای برطرف ساختن هزینه های موجود، سرمایه لازم را از فروش سهام تامین می کنیم.

وی اظهار کرد: با کمبود امکانات زیر بنایی و اساسی نیز در نمایشگاه سنگ مواجه هستیم بطور مثال نمازخانه، درب ورودی سالن های نمایشگاه و مسایلی از این دست باید برای سال آینده تامین شود.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، کشاورزی و معادن اراک خاطر نشان کرد:در تلاش هستیم این نمایشگاه هر سال با رونق بیشتری همراه باشد و به توسعه اقتصادی کشور در حوزه سنگ کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *