|

دستورالعمل کار در ایام کرونا

دستور العمل ایمنی در کار

1 – هر واحد سنگبری یک نفر را به عنوان مسئول بهداشت تعیین کند تا با حضور دایم و پیدا سازی پروتکل های بهداشتی و آموزش کارکنان در کارخانه به کلیه امور جاری نظارت و از ایجاد مشکل جلوگیری کند.

2- استفاده از ماسک و دستکش برای همه پرسنل الزامی باشد.

3 – برای کلیه کارکنان پرونده بهداشتی تهیه و بصورت روزانه روش‌های کنترل و غربالگری ( تب سنجی و …) انجام بشود تا به محض پیدا شدن علایم سریعا اقدام لازم صورت پذیرد. استفاده از ماسک و دستکش برای کلیه کارکنان الزامی است.

ایمنی در کار

4- سرویس های بهداشتی دائماًپاکسازی، ضد عفونی و گندزدایی  شود و در داخل هر سرویس بهداشتی وسایل لازم برای ضدعفونی کامل پس از هر استفاده تدارک دیده شود تا هر فردی قبل از خروج موظف شود محیط را کاملا ضدعفونی کند

5- ناهار خوری جمعی تعطیل شود و ناهار با ظرف یک بار مصرف یا با وسایل شخصی مخصوص به هر فرد ( قاشق و چنگال و بشقاب و ظروف اختصایی) به کارگران تحویل داده شود تا از تجمع کارگران در ناهار خوری جلوگیری شود و یا در صورت مقدور بودن میز ناهار خوری در فضای باز با رعایت فاصله حداقل 2 متری قرار گیرد.

6- برای کار گران غیر مقیم  برنامه ایاب و ذهاب اندیشیده شود و از کارگران خواسته شود خودشان اصول بهداشتی را رعایت کنند. . ضمن اینکه رعایت فاصله اجتماعی در سرویس در نظر گرفته شود و صندلی سرویس شماره گذاری و اختصاص به یک فرد باشد.

7-  فضای خوابگاه کارگران را افزایش  بدهیم که فاصله بین کارگران با هم حداقل دو متر باشد و تهویه لازم را داشته باشد.

8- برای کارگران مقیم  یک کمد اختصاصی در یک محل خاص و با تهویه کافی جهت نگهداری لباس کار و لباس بیرون تهیه شود و کارگران غیر مقیم با لباس کار از منزل  در محل کار حاضر و برای تعویض لباس طوری برنامه ریزی بشود که تجمع اتفاق نیافتد و یا اینکه در صورت مقدور کمدها را در 2 الی 3 مکان مستقل مستقر کنیم تا حداقل کارگران با فاصله حداقل 2 متر بتوانند لباسهای خود را تعویض نمایند.

9 -تدارکات و تحویل مواد غذایی به آشپزخانه تحت نظارت و کنترل سخت قرار گیرد و با استفاده از ظروف پلاستیکی تفکیک شود و ظروف مختلف و تمیز که مرتبا و روزانه کنترل شود هر یک ویژه حمل یک ماده غذایی باشد مثلا ظرف نان ، گوشت ، مواد خشک غذایی و نیز میوه و تره بار و سبزیجات در ظروف کاملا مجزا به کار خانه حمل شود و پس از کنترل قرنطینه و تایید بهداشتی و ضدعفونی شدن به آشپزخانه ارسال بشود.

پیشنهاد می شود  مواد غذایی برای کار گران افغانی به صورت هفتگی از شهر با رعایت اصول بهداشتی تهیه وپس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت قرنطینه در اختیارشان قرار بگیرد. نان هم با حجم بالا خرید و پس از فریز کردن با گرم کردن استفاده کنند.

10 -درب کارخانه ها را بسته نگه داشته و با نصب زنگ یا آیفون پاسخگو باشیم و از ورود افراد حتی مشتری بدون ضد عفونی جلو گیری شود.

11 -از پیاده شدن راننده کامیون در کارخانه جلوگیری شود و قبل از ورود ایشان توجیه گردند تا مشکلی پیش نیاید.

12 -از کارگران کارخانه برای بار گیری استفاده شود و از ورود هر نوع کارگر بیرونی جلو گیری شود.

13 -مسئول تخلیه با داشتن ماسک و دستکش راننده کامیونهایی که بار از معدن می آورند را توجیه کند که از کامیون پیاده نشده وحواله بار را با شماره حساب تحویل دهند و مهر تخلیه بار در محل تخلیه کامیون زده شود و کلیه برگه های دریافتی راپس از قرنطینه ۸ساعته یا داغ کردن روی سطح داغ بخاری یا شوفاژ به دفتر تحویل دهند.

14- در هر کارخانه وسایل ضد عفونی و گندزدایی محیا شود تا پس از خروج هر کامیون یا وانت که جهت آوردن ملزومات از کارخانه مسیر ان گندزدایی شود.

به طور روزانه تمام محیط تردد وکار پرسنل گندزدایی شود. هیچ خودرویی حق ورود به سالن تولید راندارد مگر بعد از ضد عفونی وگند زدایی کامل.

15 -هر روز صبح کلیه پرسنل غیر مقیم باید از مسیر ایزوله عبور کنند (حوض آب اهک یا ماده ضد عفونی )و پس از ضد عفونی دست وارد کارخانه شوند.

این اساسنامه را خانه سایبری سنگ ایران تهیه و تدوین نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *