|

بهترین راه تمیز کردن تراورتن

تراورتن سنگ طبیعی زیبایی است که می تواند درصورت نگهداری درست تا 30 سال دوام داشته باشد. درست است که سنگهای طبیعی خراب نمی شوند اما جدا از خراب نشدنی بودن اغلب نیاز به نگهداری بیشتری به نسبت مواد مصنوعی دارند. صحیح تمیز کردن کاشی سنگ تراورتن برای حفظ جلوه خوب و دوام زیاد ضروری است.

برای تمیز کردن تراورتن هرگز از ساینده ها، سیم ظرفشویی که خش می اندازند استفاده نکنید که در نهایت باعث کدر شدن دائمی سنگ می شود. هرگز از هیچ نوع اسید مثل سرکه، آمونیاک یا آب لیمو حتی رقیق برای تمیز کردن تراورتن استفاده نکنید. اسید رقیق هم می تواند سنگ شما را کدر کند.

تنها لوازم موردنیاز پارچه نرم یا اسفنج، صابون ملایم یا محلول مخصوص تمیز کردن تراورتن ،  آب داغ و استفاده از تی است در صورتی که موزائیک روی زمین قرار داشته باشد.

شایان ذکر است سنگ گرانیت مشکی ای که در بازار با برند سنگ سوران عرضه می شوند محصول کارخانه جات سنگ سروش هستند 

روش تمیز کردن

اگر کاشی تراورتن شما در کف قرار دارد ابتدا با کمک یک تی، گردو غبار و کثیفی آنرا پاک کنید. اگر روی سطح کابینت یاسطوح دیگر قرار دارد با پارچه نرم آنرا گردگیری کنید. با اینکار ابتدا کثیفی ها کامل پاک می شوند نه اینکه با صابون پخش شوند.

سپس مخلوطی از صابون ملایم یا تمیز کننده مخصوص تراورتن با سه برابر آب درست کنید. پارچه یا اسفنج را داخل محلول فرو ببرید و با حرکت دورانی تمیز کنید. نیازی به سابیدن نیست تا تراورتن برق بیافتد.
از پارچه یا اسفنج دیگری آغشته به آب داغ برای آبکشی استفاده کنید. آبکشی خیلی مهم است چرا که ماندن صابون روی سنگ آنرا کدر می کند.

سنگ گرانیت نطنز نیز در برابر آب و حرارت مقاوم است و نگهداری آن کار آسانی است. این سنگ هم  به راحتی قابل شست و شو است. برای اطلاعات بیشتر  مقاله سنگ گراینت نطنز را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *