|

سنگ طبیعی در حیاط خلوت

natanz-quarry-1

استفاده از سنگ طبیعی برای ایجاد استراحتگاه در حیاط خلوت

فضاهای بیرونی دارای قدرت جادویی هستند. بیشتر ما زمان زیادی را در خانه میگذرانیم. به همین دلیل دنبال راهی هستیم که حیاط خلوت خود را به یک بخش یکپارچه با محیط زندگی خود تبدیل کنیم. بسیاری از ما به این محیط ها نگاه کرده و از خود می پرسیم که چطور می توان این فضا را به مکانی برای استراحت تبدیل کرد.

نینا مولن، طراح چشم انداز و مدیر شرکت Mullen Designs واقع در شمال کالیفرنیا، اعتراف می کند که همیشه به دنبال راهی است تا مردم را از خانه بیرون آورده و به سمت بازدید از باغ و محیط طبیعی تشویق کند. مولن یک طراح چشم انداز است که برای کار خود جایزه نیز دریافت کرده است. وی در سال 2019 از طرف انجمن طراحان منظره حرفه ای به عنوان طراح برتر چشم اندازه پروژه پاناروما و به عنوان طراح منظره سال انتخاب شد.

او می گوید، قبل از پندمیک کوید 19 در سراسر جهان، فضای بیرونی برای ما مکانی بود که از آن برای جمع شدن دوستان دور هم، پرورش گل و گیاه و بازی استفاده می‌کردیم. از آن زمان، مولن متوجه شده که فضای بیرونی برای ما به یک پناهگاه تبدیل شده است. فضای امنی که می تواند ما را در برگرفته و از ما در برابر جهان محافظت کند.

پروژه های مربوط به بازسازی و بهبود فضای منازل در سال گذشته نسبت به قبل افزایش یافته است. بسیاری از مردم که بخش بزرگی ای از یک تحقیق بودن که سالیان زیادی به طول انجامید؛ متوجه شدند که گذراندن وقت در خارج از منزل می تواند سلامت ما را بهبود بخشد، این موارد می توانند شامل تمرکز بهتر، کاهش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی_عرقی، استرس و فشار خون بالا باشد.

سنگ های طبیعی در فضای بیرونی ما نقشی اصلی دارند. سنگ ها می توانند یک فضای یکپارچه ایجاد کنند. برای مثال می توانند گل ها و گیاهان را به زیبایی کنار یکدیگر قرار دهد. گاهی اوقات می توان از سنگ های طبیعی به عنوان صندلی برای نشستن استفاده کرد تا افراد بتوانند مدت زمان بیشتری را در خارج از خانه به وقت گذرانی بپردازند.

natanz-quarry-3
معدن نطنز

مولن زمانی که برای کار با صاحبخانه ها صحبت می کند؛ برای درک بهتر خواسته های آن ها، پیش از هرچیز از آن ها می خواهد که به یک پرسشنامه پاسخ دهند. در بسیاری از موارد آن ها دنبال یک محیط آرام هستند. بنابراین او در پیشنهادات خود گریزی به ذن گاردن (باغ سنگی ژاپنی) می زند. در باقی موارد، صاحب خانه یک طراحی مدرن را درخواست می کند.

مولن می گوید: وقتی در حال طراحی یک باغ با نظر مشتری هستم، به این فکر می کنم که فرهنگ و حتی نحوه حرکت خانواده را در آن بگنجانم. مولن همچنین می گوید: به این فکر می کنم که چه چیزی سبب می شود تا آن ها از خانه بیرون بیایند. من میخواهم فضایی را در محیط باز ایجاد کنم که نه تنها کاربردی باشد؛ بلکه جذاب بوده و احساس خوبی هم در درون اعضای خانواده ایجاد کند.

در خصوص مولن، او به استفاده از سنگ های طبیعی در پروژه های خود علاقه دارد و از نظر او آنجه درست به نظر می رسد؛ بستگی به نوع سنگ طبیعی دارد که در پروژه استفاده می کند. او همواره در تلاش است از سنگ های بومی همان منطقه استفاده کند. برای مثال او برای طراحی یک حیاط یا باغ در کالیفرنیا از سنگ گرانیت استفاده می کند.

او می گوید: من میخوام سنگ احساس کند که متعلق به آنجاست. چندین سنگ وجود دارد که او به طور مرتب در پروژه های خود از آن استفاده می کند. او معمولا سنگ فرش های تماما رنگی پنسیلوانیا را به کار می برد که خاکستری و سبز بوده و گاهی رگه های باریکی از طلا یا زنگ نیز در آن ها یافت می شود. من فکر می کنم این نوع سنگ بسیار مناسب بوده و واقعا کارایی خوبی دارد.

یک سنگ و این همه کارایی!

مولن برای پروژه خانه خود عاشق بقایای سنگ بازالت سیاه شد که متعلق به ایالت واشنگتن است. او وقتی برای اولین بار این سنگ ها را دید؛ حتی نمی دانست باید با آن ها چه کند.

او می گوید که ستون های بزرگ بازالتی وجود داشت که تخمین میزند حدودا چهار یا پنج فوت قطر داشته است. همچنین دو قطعه سنگ دیگر آنجا بود که قطعات مثلثی مانندش ارتفاعی حدود 14 یا شایدم 18 اینچ داشته اند.

مولن می گوید: می دانستم که می خواهم با این دو تکه سنگ کاری انجام دهم. آن ها خیلی خوب هستند، با آن ها چه کاری انجام دهد؟ او قطعات سنگ را با خود به خانه آورد و آن ها تبدیل به انگیزه ای برای حیاط و دیوار او شدند.

مولن توضیح می دهد؛ قسمت بیرونی سنگ دارای پوسته ای دارد که رنگش شبیه به طلا است. او توضیح می دهد که داخلش واقعا تیره بوده و خاکستری است. دیوار حایل اساسا مثلثی است که فقط روی زمین چیده شده است. به نوعی خمیده دیده می شود اما به اندازه کافی سنگین است البته که قرار نیست جایی بروند! او همچنین اضافه می کند که این سنگ ها پوست بازالت را نشان می دهند.

مولن دقیقا می دانست باید چه کار کند برای همین برگشت تا ستون ها را ببرد. او برای نشان دادن زیبایی داخل سنگ، پوسته آن را جدا کرد.

شما می دانید که یک آشپز چطور ظرف های غذای زیادی را با سیر آماده می کند؟ این هم اساسا همان ایده است. ما از سنگ های یکسان به شیوه های مختلف استفاده می کنیم.

او از سنگ برای حمام پرنده استفاده کرد. البته او خاطر نشان کرد که هیچ شیاری برای این کار روی سنگ ایجاد نکرده و سنگ به طور طبیعی به این صورت بوده است. اگرچه می توان آن را دستکاری کرد ولی گاهی اوقات کارهای طبیعت همان طور که هست کامل می باشد.

shafagh-quarry-1
معدن شفق

سفر میدانی: بازدید از انبار های سنگ

چیزی که اکثر مشتریان او می توجه نمی شوند این است که اغلب از دیدن یک حیاط سنگی، نفس کشیدن در آن و لمس کردن سنگ ها و دیدنشان به صورت حضوری استقبال می کنند.

او می گوید: آن ها از طیف وسیعی از انواع سنگ های مختلف و به کار بردنشان با روش های متفاوت شگفت زده شده اند.

مولن توصیه می کند از انباردار سنگ ها سوال کنید که آیا می توانید نمونه ای از سنگ ها را بردارید تا بتوانید از آن ها استفاده کنید. سعی کنید سنگ هایی را بردارید که یک فوت مربع باشند. با این روش متوجه خواهید شد که کدام سنگ مناسب حیاط شما است. هزینه آن برای شما ناچیز خواهد بود. همان اندازه ای که یک قوطی کوچک رنگ خریداری می کنید تا ببینید رنگ مناسب خانه شما هست یا نه.

بسیاری از مشتریان مولن متوجه شده اند که اگرچه عاشق یک سنگ بخصوص می شوند؛ اما بعد از آوردن نمونه ها به خانه دیگر آن را دوست ندارند و دنبال نمونه های بهتری می گردند. علت این موضوع نیز شاید تاثیری است که نور خورشید و یا محیط ظاهری خانه بر روی عناصر بیرونی آن می گذارند.

در پایان روز، این فضاهای بیرونی است که به سلامتی و تندرستی ما کمک می کند. به هر حال، همان طور که هنری دیوید ثور یکبار گفت، “طبیعت نام دیگری برای سلامتی است. مطمئن باشید وقت گذاشتن برای پیدا کردن سنگ های طبیعی و بررسی این که چطور بر روی ظاهر بیرونی محیط شما تاثیر بگذارد، در سال های آینده برای شما پاداش همراه خواهد داشت (همان سلامتی روح و جسمی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *