|

استفاده از سنگ در طراحی آشپزخانه

گرانیت در آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. بخش مهمی از خانه که در زیبایی دیگر فضاهای داخلی ساختمان اثر می‌گذارد. این محیط نقش مهمی در زیبایی و ساخت اتمسفر خانه دارد، پس قطعا انتخاب یک طراحی مناسب برای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

در طراحی آشپزخانه می‌توان از متریال‌های متفاوتی استفاده کرد که کاشی، سرامیک، پارکت،  لمینت، ام دی اف و سنگ از آن جمله اند. استفاده از سنگ‌های طبیعی در آشپزخانه اتمسفری خوشایند خلق می‌کند و روح و زیبایی خاصی به آن ‌می‌بخشد. آشپزخانه قسمت‌های گوناگونی دارد که که در هر بخش نیاز است از متریال مناسب استفاده گردد.

در دیزاین اکثر قسمتهای آشپزخانه از جمله کفپوش، دیوار پوش،  رویه کابینت و کانتر میتوان از سنگ طبیعی استفاده کرد، اما باید بدانید که از چه نوع سنگی برای کدام بخش استفاده کنید.

انتخاب پوشش مناسب برای قسمتهای مختلف آشپزخانه در دوام و مقاومت آن اهمیت بسیار دارد چرا که این بخش از خانه به طور مستقیم با رطوبت، آب، چربی و حرارت بالا در تماس است و استفاده از متریالی برای آن مناسب است که در مقابل این عوامل، مقاومت بالایی از خود نشان دهد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب سنگ برای آشپزخانه باید به آن توجه نمود سادگی نظافت و نگهداری آسان است. سنگ آشپزخانه خوب و با کیفیت تمامی نیازهای شما را در این زمینه برطرف می‌کند.

گرانیت-در-آشپزخانه

 

در ادامه به کاربردهای سنگ در قسمت‌های گوناگون یک آشپزخانه خواهیم پرداخت :

کف آشپزخانه

محبوبترین کفپوش مورد استفاده در آشزخانه سنگ مرمریت و سرامیک میباشد. اما بسته به سلیقه طراح و یا خواست کارفرما میتوان از سنگ گرانیت بعلت مقاومت بالایی که دارد نیز در کف آشپزخانه استفاده کرد. 

شما به عنوان یک معمار انتخاب‌های متنوعی برای طراحی کف یک آشپزخانه دارید. مثلا اگر به دنبال طراحی یک فضای مدرن هستید، می‌توانید از سنگهای مشکی بهره ببرید که بسته به طر و سلیقه کارفرما نوع سنگ میتواند متفاوت باشد که   گرانیت مشکی در کنار سنگهای مرمریت و سرامیک میتواند یکی از گزینه های موجود برای کف باشد. انتخاب رنگ مشکی برای کف ساختمان، تداعی کننده عمق و قدرت است. 

سنگ، پوششی مناسب برای محافظت از  سطوح

سنگ هایی مثل سنگ گرانیت نطنز، چینی و مرمریت می‌توانند به عنوان پوشش سطوح گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. پوشش‌های سنگی به فضا عمق و مختصات اضافه می‌کنند و می توانند در دراز مدت از سطح زیرین خود به خوبی مراقبت کنند.

 

گرانیت در آشپزخانه

 

کانتر آشپزخانه

گرانیت‌ها دربرابر حرارت مقاوم اند و سنگ‌هایی تقریبا غیر قابل نفوذ اند؛ به همین دلیل انتخاب مناسبی برای کانتر آشپزخانه و روی میز به حساب می‌آیند. همچنین شست و شوی آن‌ها بسیار آسان است و به راحتی خراب نمی‌شوند. در میان انواع سنگ‌ها، گرانیت سوران نسبت به سفید کننده ها و مایعات اسیدی مقاوم تر است. علاوه بر کانتر، این سنگ انتخاب مناسبی برای استفاده در اسپلش است و نیز می‌تواند روی میز ناهار خوری استفاده شود. یک میز ناهار خوری که با گرانیت مشکی پوشیده شده می تواند فضای بصری شیک و خاص به خانه اضافه کند.

گرانیت-در-کانتر

گرانیت‌های مشکی سنگ‌هایی بسیار پرکاربرد اند و با انواع روش‌های فرآوری که روی آن ها انجام می‌شود برای مصارف متنوعی قابل استفاده خواهند بود. کاربرد سنگ در معماری همیشه به سلیقه طراح بستگی  دارد اما گرانیت‌های مشکی کارخانه سنگ سروش، با تنوع گسترده ای از فینیشینگ ها و نیز برش‌های اسلبی، برای استفاده در نمای آشپزخانه‌های کلاسیک و همپنین برای استایل‌های معماری معاصر قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *